Pesquisar este blog

terça-feira, 15 de setembro de 2020

Atividade de Língua Inglesa 9º ano - Professor Luiz

 

ATIVIDADES DE INGLÊS - PROFESSOR LUIZ AMÉRICO



 

1-      Observe as falas descritas nos seguintes ditados, depois, relacione-as com as respectivas traduções.

 

Se você comer 12 uvas na véspera do ano novo, você terá um ano de sorte. (     )

Se você engolir um chicletes, ele ficará em seu estômago por sete ano. (     )

Se você se sentar muito próximo a tv você terá problemas na visão.    (     )

Se você não usar agasalhos, você ficará resfriado.  (     )

Se você beber café quando estiver bêbado, vai te ajudar a ficar sóbrio. (     )

 

2-      In your opinion, Which of these Old Wives’ Tales do you think are facts? Which ones do you think are myths? (Em sua opinião, quais desses ditados são mitos e quais são fatos?

 

TODAS AS ORAÇÕES ACIMA, EXPRESSAM CONDIÇÕES, POSSIBILIDADES E POSSÍVEIS CONSEQUÊNCIAS. EM TODAS ELAS, NÓS USAMOS A PALAVRA IF (QUE EM INGLÊS SIGNIFICA SE, ELA É UMA DAS RESPONSÁVEIS POR DAR ESSA IDEIA DE POSSIBILIDADE, DE CONDIÇÃO.

ESTE TIPO DE CONSTRUÇÃO EM INGLÊS, RECEBE O NOME DE CONDITIONAL SENTENCES. (ORAÇÕES CONDICIONAIS, QUE EXPRESSAM UMA CONDIÇÃO.

Preste atenção na explicação abaixo sobre como nós construímos este tipo de orações em inglês, ou seja, quando queremos expressar alguma condição ou ações ou situações que são prováveis de acontecer no futuro. Quando a usamos, estamos pensando sobre alguma situação ou condição no futuro que será responsável por um resultado. Há uma real possibilidade de que a condição, ação ou situação em questão acontecerá.

 

Look at the example: / Veja o exemplo:

 

IF I HAVE ENOUGH HAPPINESS, I WILL BE HAPPY EVER AFTER! SE EU TIVER FELICIDADE SUFICIENTE, SEREI FELIZ PARA SEMPRE!

 

ESTE TIPO DE CONSTRUÇÃO EM INGLÊS RECEBE O NOME DE THE FIRST CONDITIONAL. OBSERVE A FORMAÇÃO. 


 


IF + SIMPLE PRESENT + SIMPLE FUTURE
SE + PRESENTE SIMPLES + FUTURO SIMPLES

 

Look at more examples using the First Conditional: / Veja mais exemplos de uso da Primeira Condicional:

IF I CALL DANIEL, HE WILL BE REALLY HAPPY.
SE EU LIGAR PARA O DANIEL, ELE FICARÁ REALMENTE FELIZ.

Todas as vezes que quisermos expressar uma situação na qual haja uma possibilidade real de acontecer, usaremos este tipo de construção em inglês. Colocaremos o IF (se) mais o verbo no presente, depois o will que indica que o verbo fica no futuro.

 

3-      Para aprender um pouco mais, acesse a plataforma do youtube e assista a vídeo aula sobre o tema. Vai ajudar muito você a entender melhor.

https://youtu.be/D7X_WmvJMnA

ou você pode assistir também:

https://youtu.be/GZyAjTzyEWM

 

4-      COPIE ESTA EXPLICAÇÃO EM SEU CADERNO E RESPONDA A SEGUINTE PERGUNTA, IF I HAVE MONEY I WILL.... SE EU TIVER DINHEIRO EU IREI... TENTE RESPONDER EM INGLÊS. USE A SUA CRIATIVIDADE.


INTERPRETAÇÃO DE TEXTO




 




ATIVIDADE DE LINTENING AND WRITING– 2H/A

 

Acesse o link do youtube e ouça a música e faça a atividade proposta.

https://youtu.be/Msl2fl3h59I



EXERCÍCIO CONDICIONAIS– 2H/A

 

1-      Observe as instruções abaixo e responda as questões  propostas:



1-      Put the verb into the correct first conditional form:

 

a) If I __________________ (go) out tonight, I _______________ (go) to the Marissa’s house.

b) If they __________________ (say) that again, I __________________ (be) angry.

c) If we ________________ (not / see) our friends tomorrow, we _______________ (see) them next week.

d) If she __________________ (come) today, he __________________ (be) very surprised.

e) If you __________________ (stay) here, we __________________ (be) late.

 

3-    Choose the grammatically CORRECT proposition to complete the blanks in the following sentence:

 

If he ____________ the basics of computers, he ____________ a better student.

a) learns – become                         b) learning – will become               c) will learning – becomes

d) learns – will become               e) will learn – become

 

4- In the sentence “If you wrote about the international banking systems for bankers, your language and information would be more technical”, the author intends to transmit an idea of:

a) conclusion            b) addition               c) condition          d) comparison           e) contrast

 

4-    Choose the correct alternative:

 

a) If they go to the cinema, I will (go / gone) too.

b) She (looks / will look) completely different if she cuts her hair.

c) You won't pass the course if you (don't / won't) study.

d) If my mother goes to Paris, she (has / will have) a very nice time.

e) If I leave now, I (will arrive / arrive) in São Paulo by 6:00 PM.

 

INTERPRETAÇÃO DE TEXTO– 2H/A

 

1-      Read the Text and answer the questions:

 

BETINHO WAS HERE

 

HERBERT JOSÉ DE SOUZA, (“BETINHO”), a Brazilian sociologist who fought for the poor, died August 9 at age 61. Betinho, a hemophiliac, died from complications of Aids, as had his two brothers, also hemophiliacs. He fled Brazil after a right-wing military dictatorship had taken over in 1964, but returned under a general amnesty in 1979. Betinho was deeply involved in national movements for agrarian reform, and end to hunger, and an end to police brutality, and founded the non-governmental Brazilian Institute for Social and Economic Analysis, whose motto is “democratize information to democratize society”. He also promoted Aids prevention, fought prejudice and offered aid to the sick. 

Theologian Leonardo Boff called Betinho “a messianic figure, who, like all Messiahs, fought for the poor, mopped up tears and kept hope alive. Historian Francisco Alencar called him “the Brazilian Gandhi, an unarmed Che Guevara, a Mandela who did not become president.”

 

“Brazil is Paradise for a minority, Purgatory for most people, and Hell for 20 per cent of the population” (Betinho, 1935-1997)

MARQUES. Amadeus. Passaword:Password: Read and Learn.

 

 a) Who did Betinho fight for?

b) When did he die?

c) How old was Betinho when he died?

d) What did Betinho die from?

e) Why did Betinho flee Brazil?

f) When and on what conditions did Betinho return to Brazil?

g) What was Betinho involved in? h) What other important things did Betinho do?

 

2-   


 

 
Observe a tirinha abaixo e marque a opção correta:

a)   No último balão, a forma afirmativa da segunda frase é: But in my case it was an accident.

b)   Died, no primeiro quadrinho, é o passado regular do verbo to die.

c). No segundo quadrinho, o fantasminha deseja saber como a árvore morreu.

d)   A forma negativa da frase “Idied”, no primeiro quadrinho, é “I didn’t died”.

e)   o verbo “came”, no primeiro quadrinho, é o passado simples do verbo “to come”


3-      Leia o texto abaixo e responda:


a)    Quando e onde Martin Luther King nasceu?

b)   Qual era sua ocupação?

c)    Em que Martin Luther King acreditava?

d)   Qual o nome de seu famoso discurso?

e)    O que aconteceu em 1968?

f)     Was Martin L. King assassinated?

g)   Did Martin L. King believe in violence?

h)   Did people march in 1963?

i)   Was Martin born in Washington, D.C.?


a)    Para quem as pirâmides eram construídas?

b)   Qual é a maior pirâmide do mundo?

c)    Qual a crença das pessoas em relação às pirâmides?

d)   Qual a quantidade de pedras foi usada na construção da “Great Pyramid”?

e)    Quantos homens foram necessários para a sua construção? Por quanto tempo trabalharam?

f)    De acordo com o texto, já se sabe como as pirâmides foram construídas?

 

5        Assinale a alternativa incorreta, de acordo com o texto:

 

(      ) People still don’t know how the pyramids were built.

(      )The Great Pyramid is in Gisa.

(      )King Khufu’ body is in The Great Pyramid.

(      )Men worked for ten years to built the Pyramid.

(      )More than 100,000 men worked to build the Great Pyramid.

 

 READING E INTERPRETAÇÃO DE TEXTO– 2H/A

 

1 — Read the article and tick () A, B, or C. (Leia o artigo e marque () A, B ou C.)

 

My native animals

 

This week in Nature Weekly, one reader from Australia, Sheila Douglas, answers our ques-  tions about the animals in her country.

What’s the most dangerous animal in your country?

In the UK, people often ask me this question. It’s  difficult to say which is the most dange-   rous animal. In Australia, we have a lot of dangerous animals and insects. There are snakes, crocodiles, spiders, sharks, jellyfish, and so on. You have to remember that animals can so- metimes become aggressive if they get scared. So if you treat wild animals with respect, you should stay safe.

Are you afraid of any animals or insects?

I’m  actually terrified of snakes! As a child, I lived in Northern Australia with my parents. In    my opinion, the most dangerous snake there is the King Brown, which is common. It can be   three metres long and is very poisonous.

So, what would you do if a poisonous snake like that bit you on the leg?

If I got bitten, I wouldn’t wash the bite or suck the poison out. I’d tie something round my leg and keep completely still. It’s important not to move if you’ve been bitten. Then I’d call for help as quickly as possible.

What’s your favourite animal?

I think it would be the koala, Australia’s  most popular animal. Koalas have a soft, grey coat  and people think they look very cute. They are not very active animals — they only move around for about two hours a day. And they eat and sleep the rest of the time.

If you could be an animal, which one would it be?

That’s easy. It’s not exactly an animal, but I’d be a Cairns Birdwing. It’s Australia’s biggest butterfly. It lives in the rainforest and flies high up in the tops of the trees. It’s a beautiful green and gold colour. And if I were a female Birdwing, I’d be 20 centimetres wide — that’s about 7 centimetres wider than the male.

Disponível em: https://pt.slideshare.net/aigarcia/nef-pi-file-test-9-reading Acesso em: junho/ 2020.

 

Sobre o texto acima, marque A se a informação for verdadeira; B se for falsa; ou C caso não tenha sido mencionado no texto.

 

a)      Sheila is most frightened of insects.    

A

B

C

b)      The most poisonous snake in Australia is the King Brown.  

A

B

C

c)      The King Brown is very rare.

A

B

C

d)      If a snake bit Sheila, she’d suck the poison out.

A

B

C

e)      If a snake bit Sheila’s leg, she’d tie something round it.

A

B

C

f)       If a snake bit Sheila’s leg, she’d probably die.

A

B

C

g)      Sheila’s  favourite animal is the koala.

A

B

C

h)      Koalas are very friendly animals.

A

B

C

i)       If Sheila could be an animal, she’d be a kola. 

A

B

C

j)          The female Cairns Birdwing is bigger than the male.

A

B

C

 

2 — Read the article again and answer the questions. (Leia o artigo novamente e responda as per- guntas em português. Você pode usar um dicionário ou um tradutor para ajudá-lo(a).)

a)         What sometimes happens if animals get scared? (O que acontece às vezes se um animal se assusta?)


b)        How can you stay safe around wild animals? (Como você pode ficar seguro próximo a animais selvagens?)


c)         When did Sheila live in Northern Australia? (Quando Sheila morou no norte da Austrália?)


d)        What is Australia’s most popular animal? (Qual é o animal mais popular da Austrália?)


e)             What colour is the Cairns Birdwing? (De que cor é a borboleta Cairns Birdwing?)

 





Nenhum comentário:

Postar um comentário

“O talento vence jogos, mas só o trabalho em equipe vence campeonatos”. (Michael Jordan)

Mensagem aos alunos

Queridos alunos, Devido ao período de quarentena e necessidade de isolamento social, nossa escola encontra-se fechada até o dia 31/05/20...

Deu ibope!